خرگوشک و درمان فیبروم

گیاه دارویی خرگوشک و درمان فیبروم

خرگوشک و درمان فیبروم

گیاه دارویی خرگوشک و درمان فیبروم

خرگوشک و درمان فیبروم

با توجه به گستردگی بیماری فیبروم در کشور و مشکلاتی که برای بسیاری از بانوان ایجاد شده است برآن شدیم تا با تولید و بسته بندی گیاه دارویی ماهور یا همان خرگوشک و ارسال آن به تمام نقاط کشور تاحدودی کمک حال جامعه زنان کشور باشیم. تصویر بالا مربوط به بسته بندی گیاه دارویی خرگوشک می باشد. خرگوشک را میتوانید از فروشنده های معتبر خریداری کنید. ما فروشنده خرگوشک یا ماهور نیستیم.

  • ۰
  • ۰

با هم به مرور اثرات دارویی گیاه دارویی خرگوشک می پردازیم. امیدوارم که این اطلاعات به شما در انتخاب درمان مناسب بیماری شما کمک بکنه. ما اینجا به هیچ وجه نسخه ای برای درمان بیماری خاصی نمیدهیم این اطلاعات فقط انتشار تحقیقات دانشمندان در حوزه سلامت و گیاهان دارویی می باشد. 

ترکیبات شیمیائی و مواد موثره : بررسی های به عمل آمده نشان داده اند که در گلها و برگهای گونه های مختلف گیاه خرگوشک دسته جات مختلفی از ترکیبات شیمیائی وجود دارد که از جمله آنها می توان به موسیـلاژ، ترکیبات فـلاونوئیدی، مشتـقات اسـید کـافئیک، مونـوترپرن های ایـریدوئیدی، سـاپونین های تـری تـرپنـوئیـدی ( ورباسکوساپونین، سونگاروساپونین های (A , B , C , D ) اشاره نمود. اغلب محققان عقیده دارند که ساپونین ها ماده موثره اصلی گیاه را تشکیل می دهند و موسیلاژها و مونوترپن های ایریدوئیدی به ترتیب در رده بعد قرار میگیرند.

با تائیدیه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران بیمارستان رازی ( 763/318 - 12/2/1385 )
اثرات درمانی: ساپوننین های خرگوشک از لحاظ ساختمانی سیکوساپونین ها هستند. سیکوساپونین ها اثر ضدالتهاب، ضدویروس، ضد سمیت کبدی، اکسپکتورنت، کاهنده کلسترول خون، شوینده و ... دارند. عصاره گیاه خرگوشک خاصیت محلل و کاهش دهنده آماس دارد و چنانچه بطور موضعی استفاده گردد قادر است التهاب ریشه مو، تومورها، زخم ها، جوش های ریز و نیز خارش و حساسیت ناشی از تماس با گیاه گزنه را بهبود بخشد. عصاره خرگوشک به عنوان تونیک، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت مو و پوست سر مشهور می باشد. همچنین به خاطر حضور مقادیر قابل ملاحظه ساپونین در این گیاه، استفاده از عصاره آن به عنوان شوینده بخصوص در شامپو رایج است. کسانیکه موهای خیلی خشک دارند موقع مصرف این محلول را با مقداری روغن بادام مخلوط نمایند. 
موارد مصرف :مصرف موضعی این فراورده به عنوان ضد ریزش مو، ترمیم کننده و بازگرداننده سلامت موی سر و ابروها و ضد شوره و چربی توصیه می شود.

لینک خرید ماهور یا خرگوشک از سایت هربی کالا

مقالات مرتبط با این موضوع: در زیر میتوانید مطالب مرتبط با این پست را مطالعه کنید.

تجربیات مردم در مورد فیبروم و درمان گیاهیفیبروم و زردچوبهدرمان فیبروم با طب سنتیعلل ایجاد فیبرومدرد فیبروم چیست ؟درد قاعدگی و قاعدگی دردناکچه عواملی باعث ایجاد درد در ناحیه لگن می شود؟فیبروم رحمی چیست؟علائم فیبرومیخرگوشک یا ماهورخرگوشک یا ماهور و اثرات دارویی آنخرگوشک




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی